ေမးျမန္းခ်က္မ်ားကို ေျဖၾကားတဲ့ေနရာမွာ မိမိရဲ႕အေတြ႔အၾကံဳ ဗဟုသုတ ေတြအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး မိမိရဲ႕အျမင္ အယူအဆကို တင္ျပျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးခ်က္လို႔သာ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ မိမိထက္ပုိျပီးေတာ့ ေကာင္းတဲ့အျမင္ သင့္ေသာအၾကံ မွန္ေသာအယူအဆမ်ားလည္း ရွိေသးတယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ မိမိရဲ႕ေျဖၾကားခ်က္မွာ လိုအပ္ခ်က္မ်ား မွားယြင္းလြဲေခ်ာ္မႈမ်ား ရွိပါကလည္း ျပန္လည္ အသိေပး ေျပာဆိုေပးဖုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။
စီေဘာက္မွ ေမးျမန္းခ်က္ကား ..............
ေကာင္ေလး: .တပည့္ေတာ္ ငယ္ငယ္ က ၾကက္ကေလး တစ္ေကာင္ ကို လည္း လွီး သတ္ခဲ့ဖူး ပါတယ္ ဘုရား...
တပည့္ေတာ္ ၄ တန္းအရြယ္ က ပါ ဘုရားး အဲဒီၾကက္ကေလး ကို သတ္ျပီးတဲ့အခ်ိန္ က စ ျပီ ဘယ္ ေကာင္မွာ မသတ္ေတာ့ ပါ ဘုရားး...
အခု တပည့္ေတာ္ အသက္ ၂၄ နွစ္ရွိ ပါ ျပီ ဘုရား...ဒါေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ေလး ကို ဘယ္လိုမွာေဖ်ာက္လ ိုမရဘူးျဖစ္ေနတယ္ဘုရာ....
ငယ္စဥ္ဘ၀ က တပည့္ေတာ္မသိလို မွားခဲ့ တာ ပါ...
အခုဘုရား တပည့္ေတာ္သိခ်င္တာ က အဲဒီ တပည့္ေတာ္ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့အမွား ကို ဘယ္လိုျပန္ေပးဆပ္ရ ပါမလဲ ဘုရာ...
သံသရာ ဆိုတာ ေျပးလိုမလြတ္ဘူးဆိုတာ တပည့္ေတာ္ သိ ပါတယ္ ဘုရား.တပည့္ေတာ္ ၾကိဳးစား ျပီေမ့ျပစ္ ပါတယ္ ဘုရာ...
ဒါေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ ေဖ်ာက္လိုမရ ဘူးျဖစ္ေနတယ္ဘုရား....
ငယ္ငယ္တုန္း က လုပ္ခဲ့တဲ့အမွားအတြက္ တပည့္ေတာ္ ေနာင္တ ရမီ ပါတယ္ ဘုရား...
တပည့္ေတာ္ ကိုနည္းေလး မ်ားရွိရင္ေပးသနား ပါ ဘုရား....တပည့္ေတာ္ ဘာေတြလုပ္ရမယ္ဆိုတာ နည္း လမ္းျပေပးေတာ့မႈ ပါ ဘုရား....တပည့္ေတာ္ ရိုေသစြာ နဲ့ေလ်ွာက္တင္ အပ္ပါတယ္ဘုရား...
ေျဖၾကားခ်က္
၁။ အရင္တုန္းက သတ္ခဲ့ဖူးတာကို မေကာင္းတဲ့အျပဳအမူမွန္းသိလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ဘာအေကာင္ကိုမွ် မသတ္ေတာ့တာဟာ အကုသိုလ္တစ္ခုေၾကာင့္ ကုသိုလ္ကို ျမတ္ျမတ္နိဳးနိဳး တန္းဖိုးထားတတ္သြားတယ္။ ဒါဟာ အရႈံးထဲက အျမတ္ထုတ္တတ္တဲ့ သတိ ပညာ ရွိသူေတြရဲ႕လကၡဏာပဲ။
ဒါေပမဲ့........
၂။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကုိ ဘယ္လိုမွေဖ်ာက္လို႔မရဘူး ဆိုရင္ ျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့အကုသုိလ္ကံကုိ ပြားေနသလိုျဖစ္ေနတယ္။ သတိ ပညာကင္းတဲ့စိတ္နဲ႔ ျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့အကုသိုလ္ကံကို အမွတ္ရေနမိရင္ အကုသိုလ္စိတ္လံုးလံုးျဖစ္ၿပီး အရႈံးသမားျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ပဲ.............
သတိ ပညာနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ ျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့အကုသိုလ္ကံကုိ အမွတ္ရေနမိရင္ အကုသိုလ္စိတ္လံုးလုံးမျဖစ္။ အကုသိုလ္ကံကို အေၾကာင္းၿပဳ၊ အရင္းတည္ၿပီး သတိ ပညာယွဥ္တဲ့စိတ္နဲ႔ သိမွတ္တဲ့အတြက္ စိတၱာနဳပႆနာ ဘာ၀နာကို ေရာက္ေစနိဳင္ပါတယ္။ ျဖစ္တာကေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္၊ ဒါေပမဲ့ သတိ ပညာနဲ႔ယွဥ္ေပး သိမွတ္ေပးလိုက္ေတာ့ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္သြားတယ္။ ျဖစ္ဖို႔မလြယ္ေပမဲ့ ေလ့လာ ၾကိဳးစားရင္ ျဖစ္သြားတဲ့ေယာဂီေတြလည္း ရွိပါတယ္။ မေကာင္းမႈမွာ ေမြ႕ေလ်ာ္စြဲလန္းတတ္တဲ့စိတ္ကို စိတၱာနဳပႆနာနည္းျဖင့္သာ ကုစားသင့္မည္ဟု ယူဆပါတယ္။
ေရေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ရြံ႕ညြန္ကို ေရျဖင့္သာ ေဆးေၾကာမွ သန္႔ရွင္းသည္ဟု ဆိုထားသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ စိတ္ကို စိတ္ျဖင့္သာ ကုစားရာ၏ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
၃။ ဒါေပမဲ့ ေဖ်ာက္လို႔မရဘူး ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ေဖ်ာက္နည္း နည္းလမ္းမက် ျဖစ္ေနမလား။ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မိပါတယ္။
အင္မတန္ ရဖို႔ ေရာက္ဖို႔ ခက္ခဲတဲ့ ျမတ္နိဗၺာန္ကိုေတာင္ ရေအာင္ ေရာက္ေအာင္ လုပ္နိဳင္ၾကတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာကို ဘယ္ေတာ့မွ (ဆုိတဲ့ ၀ိေသသေတာ့ မထည့္ေကာင္း) ေဖ်ာက္လို႔မရဘူးလို႔ မယူဆေစခ်င္။ မဆုပ္ကုိင္ေစခ်င္။ အဲလို ဆုပ္ကိုင္ထားတဲ့စိတ္ေၾကာင့္ ေမ့ေဖ်ာက္ဖို႔ရာ ပို၍ ခဲရင္းေပလိမ့္မယ္။ မဆုပ္ကုိင္တဲ့စိတ္နဲ႔ ...........စိတ္ကို ေလ်ာ့ ........စိတ္ကိုေလ်ာ့ ထားၿပီး သတိ ပညာ နဲ႔ယွဥ္တဲ့ စိတၱာနဳပႆနာ ဘာ၀နာကို ပြားမ်ားရမယ္။စိတၱာနဳပႆနာ နဲ႔ တရားစာအုပ္အေၾကာင္း ကို မ်ားမ်ားေလ့လာ က်င့္ၾကံအားထုတ္ၿပီး ပယ္ေဖ်ာက္နိဳင္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ အျခားနည္းလမ္းေကာင္းမ်ားလည္း ရွိပါလိမ့္မယ္။
၄။ မသိလို႔လုပ္မိတာပါ တဲ့။ လုပ္တဲ့အရြယ္က ၄-တန္းေက်ာင္းသားအရြယ္။ တန္းေက်ာင္းက ၄-တန္းေရာက္ၿပီး ပါဏာတိပါတာ စတဲ့ ငါးပါးသီလရဲ႕အဓိပၸါယ္ကို မသိေသးဘူးလား။
သူ႔အသက္ကို သိလ်က္သားနဲ႕ ေဒါသစိတ္ထား ေသေစလို..............စတဲ့ ကဗ်ာ သံေပါက္ေတြ။
သူ႔သက္သတ္က ၊ သက္တိုတတ္ ၊ မသတ္ အသက္ရွည္။ .............စတဲ့ လကၤာကဗ်ာေတြ။ မၾကားဖူးဘူးလား။
အိမ္မွာရွိတဲ့ မိဘ လူၾကီးေတြေကာ သူမ်ားအသက္ မသတ္ေကာင္းဘူးေလ.........စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုတာ မရွိဘူးလား။
စတဲ့ေမးခြန္းေတြ ကို စဥ္းစားမိပါတယ္။
အဲဒီမွာ ကေလးကုိသာ အျပစ္မျမင္။ လူၾကီး မိဘ၊ သာသနာ့ေခါင္းေဆာင္ ရွင္ ရဟန္းမ်ား၏ သာသနာ့၀န္ထမ္းမႈမွာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိတာကို ေတြ႔ရသလို လြဲေခ်ာ္ခ်က္မ်ားလည္း ရွိတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဗုဒၶေျချပဳ ယဥ္ေက်းမႈ နည္းပညာမ်ားကို သင္ေပးတဲ့ေနရာေဒသ နဲေနေသးတာဟာ လိုအပ္ခ်က္ပဲ။
လြဲေခ်ာ္တာက ယဥ္ေက်းမႈကို သင္တန္းသဖြယ္ အျပိဳင္အဆုိင္ စာေမးပြဲ လုိ စာက်က္ေနရတာက မ်ားေနတယ္။
၅။ ျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကံကုိ ဘယ္လိုမွ ျပန္ျပင္လို႔မရသလို အေၾကြးေဟာင္းဆပ္သလိုလည္း ေပးဆပ္ရရိုး ထံုးစံမရွိပါ။ အတိတ္ကံကို ျပန္ျပင္လို႔ မရပါ။ ဒါေပမဲ့ ပစၥဳပၸန္ ယခုေလာေလာလတ္လတ္ ျပဳလုပ္ဆဲ ကံ ကုိ ေတာ့ ေကာင္းေကာင္းလုပ္ၿပီး အနာဂတ္ဘ၀ခရီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းနိဳင္တယ္။ ဒီလို ပစၥဳပၸန္ကံကို ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ျခင္းျဖင့္ အတိတ္ကံကို ေပးဆပ္တယ္လို႔ တင္းစားေျဖေဖ်ာက္ေစလုိတယ္။
၆။ ေနာင္မွ ပူပန္ တမ္းတ ရတဲ့ အလုပ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္မိပါေစနဲ႔လို႔ ဆႏၵျပဳမိပါတယ္။
စီေဘာက္မွ ေမးျမန္းခ်က္ကား ..............
ေကာင္ေလး: .တပည့္ေတာ္ ငယ္ငယ္ က ၾကက္ကေလး တစ္ေကာင္ ကို လည္း လွီး သတ္ခဲ့ဖူး ပါတယ္ ဘုရား...
တပည့္ေတာ္ ၄ တန္းအရြယ္ က ပါ ဘုရားး အဲဒီၾကက္ကေလး ကို သတ္ျပီးတဲ့အခ်ိန္ က စ ျပီ ဘယ္ ေကာင္မွာ မသတ္ေတာ့ ပါ ဘုရားး...
အခု တပည့္ေတာ္ အသက္ ၂၄ နွစ္ရွိ ပါ ျပီ ဘုရား...ဒါေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ေလး ကို ဘယ္လိုမွာေဖ်ာက္လ ိုမရဘူးျဖစ္ေနတယ္ဘုရာ....
ငယ္စဥ္ဘ၀ က တပည့္ေတာ္မသိလို မွားခဲ့ တာ ပါ...
အခုဘုရား တပည့္ေတာ္သိခ်င္တာ က အဲဒီ တပည့္ေတာ္ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့အမွား ကို ဘယ္လိုျပန္ေပးဆပ္ရ ပါမလဲ ဘုရာ...
သံသရာ ဆိုတာ ေျပးလိုမလြတ္ဘူးဆိုတာ တပည့္ေတာ္ သိ ပါတယ္ ဘုရား.တပည့္ေတာ္ ၾကိဳးစား ျပီေမ့ျပစ္ ပါတယ္ ဘုရာ...
ဒါေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ ေဖ်ာက္လိုမရ ဘူးျဖစ္ေနတယ္ဘုရား....
ငယ္ငယ္တုန္း က လုပ္ခဲ့တဲ့အမွားအတြက္ တပည့္ေတာ္ ေနာင္တ ရမီ ပါတယ္ ဘုရား...
တပည့္ေတာ္ ကိုနည္းေလး မ်ားရွိရင္ေပးသနား ပါ ဘုရား....တပည့္ေတာ္ ဘာေတြလုပ္ရမယ္ဆိုတာ နည္း လမ္းျပေပးေတာ့မႈ ပါ ဘုရား....တပည့္ေတာ္ ရိုေသစြာ နဲ့ေလ်ွာက္တင္ အပ္ပါတယ္ဘုရား...
ေျဖၾကားခ်က္
၁။ အရင္တုန္းက သတ္ခဲ့ဖူးတာကို မေကာင္းတဲ့အျပဳအမူမွန္းသိလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ဘာအေကာင္ကိုမွ် မသတ္ေတာ့တာဟာ အကုသိုလ္တစ္ခုေၾကာင့္ ကုသိုလ္ကို ျမတ္ျမတ္နိဳးနိဳး တန္းဖိုးထားတတ္သြားတယ္။ ဒါဟာ အရႈံးထဲက အျမတ္ထုတ္တတ္တဲ့ သတိ ပညာ ရွိသူေတြရဲ႕လကၡဏာပဲ။
ဒါေပမဲ့........
၂။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကုိ ဘယ္လိုမွေဖ်ာက္လို႔မရဘူး ဆိုရင္ ျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့အကုသုိလ္ကံကုိ ပြားေနသလိုျဖစ္ေနတယ္။ သတိ ပညာကင္းတဲ့စိတ္နဲ႔ ျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့အကုသိုလ္ကံကို အမွတ္ရေနမိရင္ အကုသိုလ္စိတ္လံုးလံုးျဖစ္ၿပီး အရႈံးသမားျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ပဲ.............
သတိ ပညာနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ ျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့အကုသိုလ္ကံကုိ အမွတ္ရေနမိရင္ အကုသိုလ္စိတ္လံုးလုံးမျဖစ္။ အကုသိုလ္ကံကို အေၾကာင္းၿပဳ၊ အရင္းတည္ၿပီး သတိ ပညာယွဥ္တဲ့စိတ္နဲ႔ သိမွတ္တဲ့အတြက္ စိတၱာနဳပႆနာ ဘာ၀နာကို ေရာက္ေစနိဳင္ပါတယ္။ ျဖစ္တာကေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္၊ ဒါေပမဲ့ သတိ ပညာနဲ႔ယွဥ္ေပး သိမွတ္ေပးလိုက္ေတာ့ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္သြားတယ္။ ျဖစ္ဖို႔မလြယ္ေပမဲ့ ေလ့လာ ၾကိဳးစားရင္ ျဖစ္သြားတဲ့ေယာဂီေတြလည္း ရွိပါတယ္။ မေကာင္းမႈမွာ ေမြ႕ေလ်ာ္စြဲလန္းတတ္တဲ့စိတ္ကို စိတၱာနဳပႆနာနည္းျဖင့္သာ ကုစားသင့္မည္ဟု ယူဆပါတယ္။
ေရေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ရြံ႕ညြန္ကို ေရျဖင့္သာ ေဆးေၾကာမွ သန္႔ရွင္းသည္ဟု ဆိုထားသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ စိတ္ကို စိတ္ျဖင့္သာ ကုစားရာ၏ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
၃။ ဒါေပမဲ့ ေဖ်ာက္လို႔မရဘူး ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ေဖ်ာက္နည္း နည္းလမ္းမက် ျဖစ္ေနမလား။ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မိပါတယ္။
အင္မတန္ ရဖို႔ ေရာက္ဖို႔ ခက္ခဲတဲ့ ျမတ္နိဗၺာန္ကိုေတာင္ ရေအာင္ ေရာက္ေအာင္ လုပ္နိဳင္ၾကတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာကို ဘယ္ေတာ့မွ (ဆုိတဲ့ ၀ိေသသေတာ့ မထည့္ေကာင္း) ေဖ်ာက္လို႔မရဘူးလို႔ မယူဆေစခ်င္။ မဆုပ္ကုိင္ေစခ်င္။ အဲလို ဆုပ္ကိုင္ထားတဲ့စိတ္ေၾကာင့္ ေမ့ေဖ်ာက္ဖို႔ရာ ပို၍ ခဲရင္းေပလိမ့္မယ္။ မဆုပ္ကုိင္တဲ့စိတ္နဲ႔ ...........စိတ္ကို ေလ်ာ့ ........စိတ္ကိုေလ်ာ့ ထားၿပီး သတိ ပညာ နဲ႔ယွဥ္တဲ့ စိတၱာနဳပႆနာ ဘာ၀နာကို ပြားမ်ားရမယ္။စိတၱာနဳပႆနာ နဲ႔ တရားစာအုပ္အေၾကာင္း ကို မ်ားမ်ားေလ့လာ က်င့္ၾကံအားထုတ္ၿပီး ပယ္ေဖ်ာက္နိဳင္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ အျခားနည္းလမ္းေကာင္းမ်ားလည္း ရွိပါလိမ့္မယ္။
၄။ မသိလို႔လုပ္မိတာပါ တဲ့။ လုပ္တဲ့အရြယ္က ၄-တန္းေက်ာင္းသားအရြယ္။ တန္းေက်ာင္းက ၄-တန္းေရာက္ၿပီး ပါဏာတိပါတာ စတဲ့ ငါးပါးသီလရဲ႕အဓိပၸါယ္ကို မသိေသးဘူးလား။
သူ႔အသက္ကို သိလ်က္သားနဲ႕ ေဒါသစိတ္ထား ေသေစလို..............စတဲ့ ကဗ်ာ သံေပါက္ေတြ။
သူ႔သက္သတ္က ၊ သက္တိုတတ္ ၊ မသတ္ အသက္ရွည္။ .............စတဲ့ လကၤာကဗ်ာေတြ။ မၾကားဖူးဘူးလား။
အိမ္မွာရွိတဲ့ မိဘ လူၾကီးေတြေကာ သူမ်ားအသက္ မသတ္ေကာင္းဘူးေလ.........စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုတာ မရွိဘူးလား။
စတဲ့ေမးခြန္းေတြ ကို စဥ္းစားမိပါတယ္။
အဲဒီမွာ ကေလးကုိသာ အျပစ္မျမင္။ လူၾကီး မိဘ၊ သာသနာ့ေခါင္းေဆာင္ ရွင္ ရဟန္းမ်ား၏ သာသနာ့၀န္ထမ္းမႈမွာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိတာကို ေတြ႔ရသလို လြဲေခ်ာ္ခ်က္မ်ားလည္း ရွိတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဗုဒၶေျချပဳ ယဥ္ေက်းမႈ နည္းပညာမ်ားကို သင္ေပးတဲ့ေနရာေဒသ နဲေနေသးတာဟာ လိုအပ္ခ်က္ပဲ။
လြဲေခ်ာ္တာက ယဥ္ေက်းမႈကို သင္တန္းသဖြယ္ အျပိဳင္အဆုိင္ စာေမးပြဲ လုိ စာက်က္ေနရတာက မ်ားေနတယ္။
၅။ ျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကံကုိ ဘယ္လိုမွ ျပန္ျပင္လို႔မရသလို အေၾကြးေဟာင္းဆပ္သလိုလည္း ေပးဆပ္ရရိုး ထံုးစံမရွိပါ။ အတိတ္ကံကို ျပန္ျပင္လို႔ မရပါ။ ဒါေပမဲ့ ပစၥဳပၸန္ ယခုေလာေလာလတ္လတ္ ျပဳလုပ္ဆဲ ကံ ကုိ ေတာ့ ေကာင္းေကာင္းလုပ္ၿပီး အနာဂတ္ဘ၀ခရီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းနိဳင္တယ္။ ဒီလို ပစၥဳပၸန္ကံကို ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ျခင္းျဖင့္ အတိတ္ကံကို ေပးဆပ္တယ္လို႔ တင္းစားေျဖေဖ်ာက္ေစလုိတယ္။
၆။ ေနာင္မွ ပူပန္ တမ္းတ ရတဲ့ အလုပ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္မိပါေစနဲ႔လို႔ ဆႏၵျပဳမိပါတယ္။
ဒီမွာ ဒုတိယအပိုဒ္ ဆက္ေရးပါ။
No comments:
Post a Comment